Bokläsning

Lliftarens guide till Galaxen gick på tv igår och jag skulle absolut inte fortsätta se den utan jag skulle ta och läsa den istället sa hjärtat till mig. Speciellt inte då jag sa att boken hade stått i bokhyllan ett längre tag utan att jag öppnat den.
Ska jag vara ärlig har den inte lockat mig speciellt bara för att den innehöll alla 5 böckerna och innefattar då 870 sidor. Men när jag väl börjat läsa den igår och insåg hur bra den faktiskt är så har jag knappt kunnat lägga ifrån mig den. Har nu tuggat mig genom 300 sidor och är inne på den andra boken Restaurangen vid slutet av universum. Har kvar ungefär 50 sidor av den så jag räknar med att innan kvällen är nådd så har jag kommit mig in på tredje boken. Skönt att man har alla samlade och det kostade mig bara 15 kr!
Så nu har jag bara kvar:
Livet, universum och allting
Adjöss och tack för fisken
och
I stort sett meningslöst


Får se vad nästa läsningsprojekt blir. Måste läsa klart 1984 som jag lånade av hjärtat för väldigt länge sedan. Har som fastnat på ett ställe och det går som segt för mig att komma mig vidare i den.
Fick Marilyn Mansons biograf i julklapp som jag ska ta mig en titt på senare också.
Har så sjukt mycket böcker som jag skulle ha läst, gäna alla på en gång, fast det går som inte skynda..
Har har det jag gör med andra ord ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback