Om jag fick bo i en simbasäng..

Igår så var jag so otroligt rastlös och understimulerad så att jag var konstant trött utav ren tristess, men kroppen ville inte va med på dom noterna, den var i högvarv!
 
Så idag bestämde jag mig för att ta en promenad till badhuset för att göra mig av med lite energi. Var den skonsammaste träningsformen som jag kunde komma på. (Åka skidor ska jag göra när jag är läkt helt och hållet.)
Var väl lite halvskeptisk att jag skulle orka så mycket och hade som mål att flyta mellan kanterna och bada bastu för att bli lite tröttare.
Till min glädje så kände jag knappt av revbenet, inget tryck över bröstet och jag kunde röra mig nästan hur som helst! Man är ju i princip viktlös i vattnet. Så det blev en massa simning, mest bröstsim eftersom det är enklast, men lite frisim också. Fast det känndes lite mer så det gav jag upp ganska fort. Uppskattat i meter hur lång jag simmade så har jag ingen aning, jag bryr mig inte heller för den delen..
Så det blev 30 minuter i bassängen och 15 minuter i bastun. Nu är jag ganska lagom trött och jag ser fram emot en lugn kväll med min bok och min tv.
Tvättat, lagt färdigt ett pussel och städat har jag också gjort idag. Så lite vettiga saker har jag ändå gjort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback