Yes!

Nu har jag äntligen fått åka skidor, nästan lite för mycket för mitt eget bästa också har jag en känsla av...

Kunde inte somna efter jag kommit hem från jobbet igår, så kl 5 på i morse så for jag ut på min förta runda. Månljust så det gick som en dans att se vart man skulle, förutom där det var som tätast i skogen och ljuset inte kom fram ordentligt eller inte alls. Åkte ringleden, skoterspåret som går förbi mitt hus. Är ungefär 1 mil lång och väldigt lättåkt, knappt några backar alls. Så den åkte jag på just under 1 timme. Kom hem och lade mig för att försöka sova igen.

Efter ca 3 timmar hade jag fortfarande inte somnat så jag bestämde mig för att åka ut på en runda till, denna gång milspåret. Sagt och gjort, ut och åkte det också. Fast det var förlängt 2 km på grund av någon skidtävlig så det blev 12 km i lite mer kuperad terräng. Denna gång tog det nästan 2 timmar att åka, men jag var ganska mör i musklerna och gick på halvfart nästan hela vägen.
Har nu ont i ungefär alla mina muskler nu och i min handled. Gjorde ju en och en annan vurpa på grund av felskär. Måste ju ha tagit emot mig rätt illa, gjorde ont lite då och då när jag åkte men det gick att uthärda. Nu gör det rätt ont, men antar att det bara är en stukning. Jobbet väntar på mig i morgon så det är bara att bita ihop och gå dit i alla fall.

Nu har jag försökt sova för allt vad jag är värd, vilket inte kan vara så mycket eftersom det går jättedåligt. Ska lägga mig nu igen och prova en sista gång. Håller faktiskt på att va rätt less på att ha ögonlock som känns som om dom är förstärkta med bly och man har 10 kg sandpåsar under ögonen.. riktigt tur att man faktiskt är ledig idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback