Bättre och bättre, dag för dag!

Mår för tillfället som en fisk i vattnet! Dvs kanoners!

Bilen är hemma igen och lampan lyser inte! Den gick som ett oljat sput hela vägen hem. Fast den är inte det snabbaste av oljiga spjut, men ändå. Den är hemma i alla fall och fungerar, ännu ett problev ur världen, försvann en hel del stress och deppighet :)

Jag har 8 timmar kvar att jobba i morgon innan jag går på 11 dagars ledighet! Känns skönt att äntligen få vila upp sig ordentligt eftersom jag har en förkylning som verkar lura i kroppen.
Har gått runt och nyst hela dagen, fast orkar inte oroa mig speciellt mycket för det just för tillfället.

Det har snöat idag!

Blev inspirerad på jobbet idag då dom städade undan och ställde fram lite julsaker. Så jag har städat hela lägenheten och bytt till julgardiner.
Inte dom juligaste av gardiner, men dom är i alla fall röda.
Diskat undan och bytt dukar på köksbordet och rumsbordet. Måste säga att jag blev rätt så nöjd med resultatet.
Pyret tog tillflykt bakom soffan då jag skulle dammsuga, söta lilla katt. Springer och gömmer sig direkt jag är i städskåpet. Tur att hon kommer fram relativt fort efter man stökat bort dammsugaren igen.
Köpte en snygg ljusboll som jag skulle hänga i fönstret, tyvärr gick den sönder innan jag hängt upp den ordenligt, klumpiga jag! Men den gick att limma ihop hjälpligt i alla fall. Hänger och lyser så fint ändå, fast den har några sprickor i sig.
Jag har nu konstaterat att jag är i princip frisk från brottet i bröstbenet! Visst gör det fortfarande ont om jag trycker hårt precis på själva brottet, men jag får väl helt enkelt låta bli att göra det :) SKÖNT!

Har fått stränga order från min älskling Jonas att gå och lägga mig i tid på kvällarna och försöka sova i sängen, istället för att sova på soffan. Hans ord är min lag!
Skämt och sido så ska jag faktiskt göra som han säger. Skulle va bra om jag lyckas får bukt på mina sömnproblem också. Kanske vaknar jag upp som en harmonisk människa lämpligt till det nya året. Helt fri från stress och sömnproblem. Hoppas kan man ju alltid :)
Bjussar på den här bilden, bara för att jag är på så bra humör idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback