Buller och brak

Lånade den Japanska spetsen Troja för en promenad idag. Tror att det är nyttigt för båda 2 av oss, hon behöver bootcamp och jag behöver få upp min grundkondition igen.
Var ute i lite över 1 timme, härligt väder idag med, fast det blåste lite. Men snön knastra under fötterna så vad kan man begära mer? Duktig var hon, klagade inte en enda gång över att hon blev trött, skönt att slippa koppel också.
Isen på sjön sjunger sin klagosång för fullt, fast törs då inte på långa vägar ge mig ut på den. Blir väl i mars då alla skoterspår är uppkörda och då jag ser annat folk på sjön. Är för mesig, vill absolut inte trilla i!

Tror jag ska låna Troja i morgon också, fast då blir det nog en sväng förbi "hundspåret". Har inte varit där på snart 2 år, tappa som lusten att gå dit då jag inte fick ha kvar mina hundar..
Men bara att ta nya tag, måste som sagt få upp konditionen igen och vad blir bättre än en rask promenad i kuperad terräng?
Trevligt med hundsällskap igen måste jag då säga, fastän hon smälter in i omgivningen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback