Julbakat

Vankade julbak hemma hos mamma idag, lussekatter och pepparkakor. Jag och systerdottern bakade pepparkakor tillsammans en stund först innan hon ville prova själv. Hon blir ju stora damen nästa helg, fyller hela 5 år då, så vem kan klandra henne?
Syrran drog hem potten och tog det snyggaste förklädet, söt som alltid!

Kunde inte motstå frestelsen att göra en pepparkaksdrake, fastän mamma trodde att jag satt fallskärm på den istället, blev det verkligen en så dålig drake?
Gjorde pepparkakstraktorer med tillhörande vagn till barnen, dom fick stansa ut dom själv men fick hjälp med monteringen. Skarvarna blev väl inte snyggast, men det blir syrrans jobb att dekorera över dom ;)
Sen blev det över till att baka lussekatter, jag gjode som vanligt dom traditionella medans mamma och syster smeta smör och vaniljsocker i sina. Varför kan jag inte förstå, men det ska tydligen va gott det med.
Barnen gjorde egna små konstverk och plutta ner russin i dom.
In i ugnen med dom och sen packa ihop i påsar.
Blev en heldag med en massa trevligt bak och pyssel.
Avslutades med en pizza och cola för min egen del och kvällen kommer att bestå av pusselläggning och bokläsning.
Lyckad dag detta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback