Men regn!?

Varför regnar det i November? Det är mörkt, blött och eländigt... Jag vill ha snö! Inte bara lite snö heller utan jag vill ha massor.
Tänk om all nederbörd som nu kommit i form av regn under hela september och oktober hade varit snö, då hade det varit ett djupt, fint och knastrande snötäcke.

Fast det är klart, det kan ju få frysa på i nån vecka så att isarna lägger sig ordentligt innan den värsta snön kommer.
Men jag önskar mig en vit jul, tack på förhand alla vädergudar!

Varit på jobbet nu ikväll också, gick över förväntan. Ont gjorde det förståss, men det gick att uthärda. Ganska skönt på ett vis att få komma tillbaka till jobbet, men det hade inte gjort nåt om man fått vila lite mer..
Får väl helt enkelt försöka vara så varsam jag bara kan då jag ska lyfta och så.

Varit full rulle hela dagen! Syrran kom "hem" idag från Uppsala, alltid trevligt då hon kommer tillbaka hit till norrland.
Var förbi på fiket och blev bjuden på lunch (Tack Mamma). Lillasyster och hennes rara små trollungar följde också med. Livligt men trevligt :)
Blev en sväng till samhällets varuhus där vi hittade Ida och hennes sambo och hennes lillasyster. Inte direkt att man väntar sig att hitta dom där, men det blev ju en trevlig överraskning :)
Tillsist en tripp till kyrkogården för att tända gravljus på mormor & morfars grav, samt farfars innan jag skulle iväg till jobbet.

Jag blir så rofylld där jag går och tittar på all den kärlek, sorg och saknad som ligger över gravarna, i form av brinnande ljus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback