Dimma..

Körde till Skellefteå igår, eller hjärtat körde medans jag babblade på om allt och ingenting, eftersom min radio i bilen inte fungerar.
Det var dimma, inte nån såndär liten lätt disig dimma, utan en tjock dimma så att man precis såg till nästa plogpinne.
Men vi kom fram tillslut, efter lite mutter och några konstateranden som: "Den är verkligen tjock den här dimman", " Det är typ som att köra i gröt". I alla fall tänkte jag nog så.

Såg en film på kvällen, The Reader, mycket välgjord och gripande film. Myste med tända ljus, cola, kexchoklad och popcorn. Härliga tider :)

Körde iväg i morse/idag och skulle lämna in bilen enligt överrenskommelsen med bilmäklar'n. Väl där får jag veta att dom tidigast har en tid nästa måndag. Suckade nog ganska djupt inom mig då jag fick veta det, men vad gör man?
Får helt enkelt ta kompledigt och brumma dit på måndag igen då. Kanske jag hinner hitta lite julklappar under tiden. Köpte den första julklappen idag, till mamma.
Då var det bara alla andra man ska hitta nåt till...

Det var dimma igen då jag skulle köra hem idag, inte lika tät som gårdagens dock. Men inte tordes man köra allt för fort i alla kurvor, kunde ju dyka upp nåt djur eller nån mötande bil. Meskörde kan man säga att jag gjorde. hehe
Lyssnade på Neil Gaimans och Terry Pratchetts bok (Good omens) under tiden så jag kände inte att jag behövde stressa hem.

Pyret spanar ut i dimman genom fönstret och det låter i alla fall som om hon ser nåt. Kanske monstren från The Mist är här! Bäst att gömma sig under filten en stund då..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback