How old is your toothbrush?

Sitter i skelleftå, myser i solen i soffan och lyssnar lite på tv:n. Varit ute på en blåsig promenad med Ayo, den lilla tibetanska terriern som nu ligger och sover på rumsmattan.
Jag och hjärtat har käkat lunch och nu väntar jag mest på att han ska sluta jobba, vilket är om ca 7 timmar. Då åker vi hem till mig vilar upp oss, gömmer oss från omvärlden och all stress. Denna helg blir det vila, sova och aktiv avstressning för båda. Och en hel del mys, film och popcorn får jag hoppas :)
Kanske en avslappnande promenad om vädret tillåter..

Har lyssnat färdigt på Stardust, gick riktigt fort! Den var lite annars, eller helt annars än filmen, slutet helt annorlunda men bättre på sitt sätt. Filmatiseringen är helt klart mer barnvänlig och mer fairytail, men det har dock sin charm.

Försöker få tag i Good Omens- av Neil Gaiman och Terry Pratchett.
Läst boken, på svenska, men mycket kan jag tänka mig går förlorat i översättningen och minns att den var så bra att jag gärna läser den igen - nu på engelska.

It av Stephen King står också högt upp på listan, det är en bok man nästan måste läsa innan man dör. Eller enligt mig i alla fall. Ska även ge den ett försök om jag bara får tag i den.

Fick tag i bilmäklar'n, ska dit på måndag, med bilen. Förhoppningsvis så har dom tid att kolla upp den där och då. Skönt, då kanske den saken var ur världen!

Har snart läst ut Bärnstenskikaren också. Har ca 150 sidor kvar, kan rekomendera dessa böcker också om man gillar fantasy och ungdomsböcker. Hyfsat lättlästa och korta kapittel så man hinner läsa lite då och då utan att man tappar bort sig. Ska plocka upp den nu igen och se om jag hinner läsa ut den idag..

Kommentarer
Postat av: Marie

Akta dig för It! Började läsa den i högstadiet, blev så mörkrädd att jag fick sluta. Filmen är klart barnvänligare! Å andra sidan har du alltid varit mindre mörkrädd än mig...



Hoppas allt är bra med dig, kramar!

2011-10-21 @ 14:51:30
Postat av: Hea

Hittade den på ljudbok, har inte kollat upp kvalitén på den än.

Gillar som då det kryper lite i ryggen och man ryser från topp till tå. Är en bra anledning att se tecknat sen för att lugna nerverna ;)



Allt bra här, en förkylning finns i kroppen men den ignorerar jag! Har inte tid att bli sjuk nu :)

Hoppas att allt är bra med dig också!

Kramar

2011-10-24 @ 15:53:07
URL: http://healainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback