Pest och pina!

Skulle va duktig på jobbet, slutade med att jag hade väldigt ont bröstet! Misstänker att jag fått en liten spricka i bröstbenet, läkaren jag besökte påstår att det bara är en liten blödning.
Han kan ha rätt, det kan bara va en liten blödning, men ska det verkligen göra ont då man lyfter 2 kg tunga saker då?

Blir så less och arg!
När ska jag bli tagen på allvar av läkarna här i Norsjö?!
Skulle kunna komma in med benpipan utstickande ur benet och skulle bli hemskickad för att det bara är en stukning.
Var precis samma sak då jag inte kunde röra nacken och röra armarna då jag gick i gymnasiet, åkte dit och läkaren sa att jag skulle dra upp byxorna och gå hem, det är bara träningsvärk. Hade ont i 3 veckor efter den händelsen.
Där och då förlorade jag förtroendet på Norsjös läkare, det har inte byggs upp igen efter idag. Tror undersökningen tog 3 minuter och kostade 200 kr. Kunde jag lika gärna stannat hemma!

Sitter faktiskt och gråter, så ont gör det. Både den fysiska smärtan och den psykiska.

Nästa gång jag måste uppsöka en läkare ska jag vänta tills dom stängt, för då måste jag åka in på akuten i skellefteå. Trots den långa bilresan och att det kostar mer, det är värt det. Jag vill ha en läkare som faktiskt lyssnar och bryr sig.

Får väl se om jag får nåt blåmärke, men jag tvivlar. Lär märka på fredag eller lördag om det är en spricka, i så fall lär jag få ont på riktigt. Tar ca 2 dagar innan smärtan bryter ut vid en revbensfraktur, antar att bröstbenet borde va ungefär likadant.

Svaret på gårdagens gissningstävlig:

spår 1: Älg

spår 2: rådjur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback