Köpenhamn

Köpenhamn, ja det var en härlig stad! Trevliga människor, fantastiska hus!, zoo hade dom också :) Finns något för alla åldrar i den där stan.
Cykelfilerna var helt fantastiska och inga som helst problem att hitta så länge du hade en karta och visste namnet på den närmsta kyrkan. (Det var bra utmärkt på kartan tillsammans med andra stora bygnader som inte gick att missa.)
Så även jag, experten på att gå vilse, kunde gå utan att tappa bort mig :D
Försökte även i min iver fota så många elefanter som möjligt, utplacerade över hela köpenhamn. Tror jag lyckades fota runt 30, finns 103. Detta var Elephant parade ett projekt dom startade för att rädda elefanter.
Gjorde även en DYR tattuering, men snygg! 1400 ddk. Ujuj, blir 1780 skr. Hade inte hört vad dom sagt för pris innan.. men det går som inte säga efteråt: "Ursäkta, men den blev lite dyr, skulle du kunna ta bort den?"

Vi gick på Tivoli, var inte alls lika roligt som jag hade förväntat mig. Men maten var god och sällskapet gick inte av för hackor så jag klagade inte allt för mycket. 2 av attraktionerna som vi ville åka var dock trasiga så lite besvikna var vi.
Vi hyrde cyklar och tjoa runt en dag, såg den lilla havsfrun, bara för att. Att vi cyklade förbi slottet upptäckte vi först efteråt då högvakten stod ute.
Vi gick på Zoo, var massor med häftiga djur! Tyckte lite synd om isbjörnarna som hade rätt små inhängader, men dom var påväg att bygga nya. Hoppas dom nya är mycket större. Girafferna var vackra och älsklingen fastnade för dom riktiga elefanterna. Flodhästfamiljen var också riktigt häftiga!
Vi var såklart till Christiania, fattas bara annat. Fick dock inte fota där inne, varför förstod man då man väl gick där inne. Galet :)
Grafitti överallt och fantastiska gatumålare. Dom satt rakt ner på backen och målade det dom tyckte passade. Bara sådär :)
Nedan även en gatuartist som stod på ströget, "borta med vinden".
Pubar fanns det överallt och vi hade tur att vi bokat ett hotel som låg 10 minuter från Ströget, behövde aldrig åka taxi (förutom till och från flygplatsen). Man måste bara va lite försiktig vad man siktar kameran åt på nätterna, råkade ta kort på prostituerade utan min vetskap och höll på att åka i slagsmål utanför hotellet.
En otrolig stad där vi trivdes bra båda 2, kan varmt rekomendera detta resmål!
Har säkert glömt massor men det var vad som hände i stora drag.

Kliar inte lika mycket idag, eller inte än i alla fall, det gillar både jag och katten eftersom hon nu kan ligga och mysa med mig utan att jag rör på mig och knuffar undan henne då och då. Stackars liten!

Kommentarer
Postat av: Julia

Men tatueringen blev i alla fall ruskigt snygg :)

2011-09-21 @ 12:50:25
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: Hea

Tack så mycket :)

2011-09-21 @ 13:08:20
URL: http://healainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback