Väldens längsta linbana

Pratade igår om att vi faktiskt har världens längsta linbana bara ett stenkast härifrån, men man har aldrig åkt den.
Konstigt att man inte märker vad man har nära utan måste åka långt bort för att kunna uppleva saker.
Tog i alla fall bilen idag och brummade till Mensträsk och promenerade efter skoterleden som går under linbanan. Fick jag se lite av naturen som omger den i alla fall.
Hade ordentligt med tur också för solen var framme ganska mycket av mina 2 timmar utomhus och snön höll sig borta. Riktigt härligt var det att man kunde gå nästan överallt utan att man behövde plumsa. Skaren bar fantastiskt bra!
Måste nog åka linbanan någon gång framöver, även om jag måste åka den själv. Bara för att kunna säga att man har åkt den. Men när det blir får framtiden utvisa.
Fick mig nog några fler fräknar då jag var ute, men det gör inte så mycket.

Handlade då jag kom hem. Skulle bara köpa kattmat eftersom det var slut, men kom ut med 2 kassar. Inte så bra att handla då man har en tom mage!

Man har ju hört talas om ungkals-luncher, sånt som går väldigt fort och kan ätas direkt ur burk eller med så lite bestick/porslin som möjligt.
(Inte säkert att jag har helt rätt, så döda mig inte om jag skriver fel.)
Tog mig väl då en ungmö-lunch/middag. Värmde upp fiskbullar och åt direkt från kastrullen med en gaffel. Härligt att slippa äta fint då man bor själv :)

Nu blir det dusch och lite bokläsning. Går så långsamt att läsa A Clash of Kings, inte för att den är dålig eller tråkig, utan för att texten är så rackarns liten!
Tar jag mig genom 20-30 sidor ikväll kommer jag vara riktigt nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback