Bicycle

Gjorde en riktig cykelrunda igår!
Tänkte först bara cykla till Norsjövallen och kolla läget där en stund. Men fortsatte mot Fromheden, Bjurträsk, Böle, genade i Bjusele och tillbaka till Norsjö.
Tror att det blev runt 5 mil och sittmusklerna/sittbenen är rätt så ömma idag. Näst sista milen var som om jag sprungit in i en vägg, varenda liten backe var som ett berg!
Gick mycket bättre sista milen, hade nog kommit in i andra andningen då. 4 timmar tog det allt som allt. 
Men har otroligt lite träningsvärk ändå. Trodde jag skulle ha grymt mycket mer än såhär!
Köpte ett par nya träningsbyxor och en tröja som jag hittade på rea. Velat ha sådanna träningsbyxor länge men inte känt att jag haft råd innan. Tröjan var på halva priset och jag älskar verkligen hoodies. 
Väl hemma så blev det uppsmörjning av cykeln, den gnällde lika mycket som mina ben gjorde. Men nu gnisslar och gnäller den inte längre, vilket är bra. Kanske skulle ha gjort det innan vi for på långtur, men det är lätt att vara efterklok. 
Middag och sedan somnade jag riktigt tidigt på soffan med That 70's show i bakgrunden. Vaknade för första gången i morse redan kl 5 men ville inte stiga upp. Drömde någon jättekonstig dröm sådär på slutet och vaknade ordentligt kl 8. 
 
Nu idag är det jättefint väder igen! Ångrar inte att jag tog ut semester denna vecka!
Blir nog inte någon cykeltur idag, lite för ont att sitta på en sadel, men en promenad lär det nog bli. Alldeles för bra väder för att sitta inne en sådan här dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback