El Stockholmo

I fredags vaknade vi före tuppen (en väldigt morgontrött tupp!) och packade in oss i bilen. Jonas flyttlass väntade på att få köras ner till Vällingby. Så 09:00 gick var vi redo och tog den första av många mil neråt.
Vi kom fram vid 19-tiden i Vällingby och lastade raskt av sakerna. Vi var bjudna på middag! 
Efter middagen träffade jag och Jonas hans kusiner och hade en trevlig utekväll. Gick vilse på vägen tillbaka tack vare en GPS som inte visade gångvägar utan lurade oss att gå i en cirkel. Men fram kom vi tillslut, även om det blev taxi dom sista 600 metrarna.
 
Lördagen hälsade vi på en kompis till Jonas som bor på Odenplan. Provade åka t-bana för första gången i mitt liv! Lyckades gå lite fel även där tack vare GPS:n. Men vi hittade fram till slut, bara 1 timme senare än vad vi hade tänkt. 
Blev vin och sällskapsspel. Mycket trevligt
Söndagen blev det IKEA i Uppsala, handlade lite saker till lägenheten och hälsade sedan på syster som är bosatt i Uppsala. Nära och bra tyckte vi.
Blev bjudna på middag, mycket gott! Lite kaffe på det och sedan blev det ett parti Talisman där jag överraskande nog blev 3:a. Trodde jag skulle dö direkt eller förlora snabbast (sak-samma). Ett oerhört roligt spel!
Kramade om syster och körde tillbaka, somnade ganska omgående då vi kom fram igen. Inget ihopskruvade av möbler denna kväll..
 
Måndag Tjollarde jag runt en stund medans Jonas på arbetsintervjev. Hittade en nagelfil som polerar naglarna, så nu blänker dom så det står härliga till!
Vi tog spårvagnen ut till Gröna Lund och åkte så att vi blev gröna i ansiktet. Kan nu skryta med att jag äntligen har åkt Fritt fall! Insane var en annan tokrolig grej vi åkte, skrek så det stod härliga till!
Åt ute innan vi åkte hem till Vällingby. Ser kanske inte allt för glad ut på kortet. Hade ont i både magen och ryggen vid det tillfället. Men ett litet leende lyckades jag klämma fram! Kisa med ögonen så ser ni
Skruvade ihop möblerna innan vi gick och la oss och städade bort det mesta vi bökat fram. 
Somnade fort båda två. Jättetrevlig dag!
 
Tisdag klev vi upp tidigt igen, för nu väntade resan hemåt. 10 timmar i bil inklusive matpaus. Men det gick faktiskt bra, både resan upp och resan ner. 
Sovde över i Skellet och körde hem idag. 
Gissa om min katt var glad att se mig! Hon har ju inte varit speciellt ensam då mamma tittat till henne men oj vad hon skrek på mig. Tror jag fick en liten utskällning: Vart f*n har du varit?! Kommer du hem nu?! Eller något i den stilen..

Kommentarer
Postat av: Lorissa Lovebomb

Naaw, kissan har saknat dig!

Usch, nu har Erik flyttat. Inge roligt alls!

sv: Tack för hjälpen! Jag har Sagan om ringen-trilogin på engelska, men alltså ååååh jag läser nog långsamt på svenska liksom!? Men jag får väl ta mig i kragen I guess ^^

2012-08-16 @ 09:21:41
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback