Veckan som var

Hade en trevlig vecka då Jonas hälsade på hela förra veckan, tyvärr så jobbade jag natt 5 nätter och kunde inte spendera så mycket tid med honom. Men det var nog planen, han skulle plugga. Fast hur mycket plugg som blev gjort är nog osagt.
 
Har faktiskt badat, utomhus för första gången i år! Det var kallt och riktigt skönt att kliva upp från vattnet igen, men badat det har jag faktiskt gjort! Mamma var mitt moraliska stöd och vi doppade oss båda två. 
Syster, Ida och barnen var också med, grillades korv och varma mackor efteråt. Det var en härlig dag.
Hade turen att bli bjuden på surströmming 2 ggr förra veckan! Jag som var rädd att jag inte skulle hinna äta surströmming alls iår! Först hos mamma och mostrarna och bara 2 dagar senare hemma hos pappa och hans sambo. Det är så underbart gott!
Annars så har jag inte hunnit göra så mycket annat än jobba och sova. Det är tufft att hinna med mycket då man jobbar 50 timmar natt på en vecka och ska sova däremellan. 
 
Nu idag så tvättas det, 2 veckors tvätt som inte har hunnits med, det lär bli fuktigt här hemma hos mig idag. Men vad gör man? Ingen som vill tvätta åt mig?
Under tiden som tvätten gör sitt så ska jag se lite the 70's show, hunnit till 5 säsongen. 
 
Jo förresten, har hinnit byta soffa! Kastade ut min gamla och sjukt sönderklösta soffa mot något ljusare och mycket mindre nött!
Den är mindre, men nu borde chansen vara mindre att jag frivilligt sover på soffan istället för i sängen. Katten gillar den, hon sover nästan aldrig hos mig numera, vilket är lite trist..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback