Ännu kallare!

Var ännu kallare då jag klev upp i morse, fast inte inomhus, inatt har jag bytt täcket mot en filt eftersom jag tyckte att det var alldeles för varmt. Hur gick det till? Jag som alltid annars fryser så att jag blir blå om läpparna!
Gjorde mig varm oboy för att värma mig inombords innan jag skulle ta min promenad till jobbet. Gluttade på termometern då och då, höll på att dåna då jag såg att den kommit ända ner till -40,9.
Fy rackarn alltså!
Men frös faktiskt inte så mycket på vägen dit, gick mycket bättre än vad jag trodde.
Nu är det bara -33 så det är riktigt behagligt om man bara tar på sig nog mycket kläder. Fast ögonfransarna fryser ihop med varandra om man blinkar lite för sakta. Råkade rycka lös några då jag öppnade ögonen igen, ajja bajja, där for drömmen till mina fylliga fransar.
nu blir det slappa på soffan tills det blir dax att pälsa på sig alla kläder igen. Har ett jobbpass till innan min arbetssdag är över, men det är några timmars ledighet först. Då gäller det att göra det bästa av dom också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback