Dag 16 - Min maskot/turbringare

Ja, som alltid så har jag inte bara en sak utan två.
Min ena maskot hänger med mig vart jag än går. Han bor nämligen i mitt huvud.
En grön drake med röda vingar vid namn Bulle. Han uppfanns då jag gick i 6:an och har hängt med sen dess. Bara för att ni ska få se hur han ser ut så var jag tvungen att tvärskissa ner honom på papper.

Jonas har en mycket snyggare teckning av honom hängandes på hans kylskåp i Umeå.

Annars så har jag ett halsband som jag sällan tar av mig. Händer bara då jag inte får ha smycken eller om jag måste byta ut det mot ett annat (vid dop, begravningar osv.)
Har som blivit lite en en turbringare eller maskot det också. Köpte jag på en marknad för en herrans massa år sedan.

Annars så har jag idag roat mig med att fläta håret, 7 inbakade flätor. Sitter och ser Det sjunde inseglet och för att jag inte skulle tappa koncentrationen på den så pilla jag med håret. Vet inte om man ser så klok ut just nu, men efteråt då jag tar ut dom kommer det nog se ännu värre ut. Bara vänta och se!
Roligt tidsfördriv var det i alla fall. Tavellisten har också kommit på plats men det lägger jag upp i nästa inlägg, om någon skulle tycka att det är intressant förståss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback