Dag 5 - Något du längtat efter

Längtat efter..  tolkar jag som om det är något som jag redan fått eller gjort eftersom det är formulerat så. Om det var något jag saknade nu så skulle det ha stått längar - inte längtat. Min tolkning, då blir det ett sånt svar också.

Något som jag har längtat efter väldigt länge, i många år, var att få åka på någon resa med någon jag tyckte om. Jag och Jonas gjorde en sådan resa i sommras då vi åkte en vecka till Köpenhamn. Den var värd varenda krona!
Har redan skrivit om den resan i ett tidigare inlägg. Länk till den finns HÄR om ni är nyfikna om hur det var där.
Som liten längtade jag efter en egen hund, gick till och med och frågade gubbarna i byn hur mycket en valp kostade. Tyvärr så räckte min veckopeng inte på långa vägar! Jag hade redan tänkt ut hur jag skulle göra.
Jag skulle köpa hunden och ta hand om den så skulle pappa få jaga med den om det tyckte det var roligt. Tror jag var runt 9-10 år då.
Var nog lika bra att jag inte fick en egen hund då, fick en katt istället. Den bästa vännen jag någonsin haft. Hunden skaffade jag många år senare, tyvärr fick jag inte ha kvar den då jag och den där separerade, något som jag ångrar är att jag inte stred hårdare för att få behålla henne ibland.
Och norna i det andra hörnet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback