Dag 9 - Det här upprör mig

Det som upprör mig är:
Lögner och lögnare. Att kunna stå framför någon och ljuga dom rakt upp i ansiktet och samtidigt kunna le. Nej uppriktighet framför allt, hur ska man annars kunna bättra sig om man aldrig får veta vad som är fel?
Djurplågeri gör mig vansinnigt upprörd. Har till och med svårt att slå ihjäl en spindel, fast jag är i princip livrädd för dom. Då bär jag mer än gärna ut dom och skriker i falsett hela vägen. Men går det inte så tyvärr, adjöss. Eller så bussar jag katten på dom.  Icke djurtestat, det är det bästa! The Bodyshop is the shit!
Orättvisor, visst ska man kunna leva på samma villkor i en modern värld som denna. Bevisligen så fungerar det inte, men visst vore det bra?
Favoritisering eller diskreminering, förekommer ofta samtidigt.
Visst alla fungerar inte tillsammans, men man ska väl ända kunna tolerera varandra oavsett ras, kön eller sexuallitet. Tycker jag i alla fall, man kan ju inte rå för vem man är född till.

Men jag är inte perfekt, kan hända att jag kommer att göra något av det ovanstående men förhoppningsvis så kommer jag aldrig att göra det.

Kommentarer
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Jag upprörs av allt det här också.



sv: I know, jag åt den sist jag var där! Men ikväll ska jag nog testa den vegetariska pastan... tror jag, får se vad jag blir sugen på när jag väl är där ^^

2012-02-14 @ 12:10:29
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback