Mobilsnack och matprat

Lovat min syster att gräva fram någon av mina bättre begagnade mobiler, hittade faktiskt fler än vad jag trodde att jag skulle göra. Ser ut som jag inte gör något annat än byter mobil, men det här är alla mina mobiler sen 10 år tillbaka + min nya.
Fattas dock 2 st, en samsung med fliplock som syrran fick ärva av mig för en herrans massa år sedan och en Nokia som jag tappade i en toalett. Kändes dock inte så kul att använda den sen igen, riktigt synd, hade inte haft den så länge..
Den enda jag inte hittade en laddare till var Nokia 3310
Den gamla godingen, har fått vara med på många äventyr!
Tappat den 2 våningar rakt ner på ett betonggolv och delar flög åt alla håll. Satte ihop den igen och fungerade prickfritt efteråt. Då var det kvalitét på grejerna!

Syrran ska få ärva den röda Nokian, om hon vill ha den förståss. Den fungerar bäst och buggar minst. Bäst kamera av alla dessa har den också.
Ska kolla upp var man kan lämna in gamla mobiler, känner mig lite som en hamster som sparar på grejer. Dax att rensa ut!
Kastade ihop en pastasås a la Hea till middag. (Dvs, vad jag hittade i kylen)
Blev riktigt god, så nu måste jag skriva ner vad jag hade i den så jag kan göra den igen. Blev över en massa mat = fina matlådor att ta med sig på jobbet.
Serverades med färsk Fettuccini med spenat


Pastasås:
Champinjoner hackade i bitar (6st färska)
1 stor gul lök
1 burk minimajs
1 liten burk Crème fraiche
1 förpackning ICAs Pastasås med vitlök.

Så nu har jag varit duktig och ätit vegetariskt. Jag skulle ha blivit bättre på att äta mer sånt och äta lite mindre kött. Men får ta en dag i taget, matlådan inför i morgon är fixad i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback