Händelselöst

Idag har det varit en härligt händlselös dag här hemma hos mig. Det mesta som hänt här var att jag laga middag och pratat med syrran om vad mamma ska få i 50-års present. Ska nog bli bra det vi koka ihop, kan ju inte avslöja vad det är då hon inte fyller år förrän på fredag!

Beställt lite nya tunnlar/pluggs till örat också, blev inte allt för dyrt och förhoppningsvis så blir det fint också. Men det är några dagar kvar innan dom dimper ner i brevlådan så jag får hålla mig lite och nöja mig med den jag har just nu. Den är fin den också.
Skulle ju inte töja nåt på det andra örat, inte mer än 3 mm hade jag tänkt. Kan tydligen inte göra som jag tänkt för nu sitter det bevisligen även en töjning där på 6 mm.

Gått lite för bra att läsa Mockingjay, har inte mer än ca 100 sidor kvar att läsa, befarar att innan kvällen är slut så är även boken slut. Allt för spännande för Katniss och gänget för att man ska kunna lägga ifrån sig den en längre stund.
Frågan är då bara den: Kommer filmatiseringen av The Hunger Games ens vara i närheten så bra som böckerna är?
Ska bli spännande att se faktiskt, den kommer på bio i mars om jag inte misstar mig. Vet inte om jag törs se den på bio, ifall man skulle bli besviken.
Finns som inget värre än då man äntligen ska få se en film man väntat på i evigheter men den floppar totallt och man ångrar från första stund att man hade ögonen öppna eller att man ens satt en fot i rummet.
Speciellt då man målat upp en egen bild i huvet hur det ser ut och vet vad som ska hända men som inte händer! Inte ens i kronologisk ordning som i boken utan de blandar hejvilt helt utan hänsyn.. det gillas inte alls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback