Kalas

Varit på kalasfika, eller var i och för sig några dagar sen syrrans karl fyllde år, men vi fick tårta och fika idag i alla fall. Mycket god tårta!
Jag, mamma, hennes karl och barnen var bänkade i soffan och spela MarioKart. Jag var inte bra i det!
Sladda runt som om jag aldrig gjort annat och var mer utanför banan än på den. Min bästa placering under dagen var 4. Men vi skrattade och hade roligt i alla fall.
Jag och syrrans pojke spelade Innebandy-hockey. (Hockeyklubba med bandyboll) Stod som en ostkrok eftersom klubban inte riktigt var gjord för min längd. Sköt stolpe-stolpe och tro't eller ej - mål!
Sen fick jag vara prinsessa och dricka milkshake, eller fantasimilkshake, vilket var väldigt gott enligt systers yngsta.
roligt att orka leka med barnen igen, utan att sitta och bli trött bara för allt surr. Barn måste få vara barn, även om jag inte orkar vara det hela tiden.

Precis sett Markus Hellner göra en mästerlig klättring i slalombacken, kom 2:a! Hejja hejja!!
Tänk om man var så duktig att man tog sig ut på skidorna igen. Men får väl koncentrera mig på att bli frik först.
Sen blir det ut i milspåret och åka lite. Nu när äntligen snön har kommit!
Kan ju inte låta de relativt nyinköpta skidorna stå och damma bort i förrådet heller. Sen var ju mitt löfte till mig själv att träna lite mer, så då måste jag ju försöka hålla det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback