Panik!

Kom hem från jobbet idag och fick börja med att skotta fram bilen och min bro för att jag skulle ta mig in. Det har kommit mycket snö idag och blåst till enorma drivor på vissa ställen. Halva gatan ligger under 3 dm snö. Pysslade på med det i ungefär 40 minuter och var sådär lagom varm och svettig.
Gick in och började städa undan julen, julgranen och tomten åkte ut så nu är det enbart julgardinerna som hänger kvar. Är inte så juliga så dom får nog bo kvar där dom är ett tag till.
Dammsugade och skurade golvet, blev om möjligt ännu mera varm och svettig efter allt håll-i-gång med städningen.
Av någon, ganska förklarlig, anledning så ville jag ta mig en dusch efter allt arbete.
Problemet var bara att handtaget där man vrider på vattnet har släppt från fästet och vägrade ge mig vatten. PANIK!!!

Ringde syster som inte ville svara, sprang runt i lägenheten och försökte komma på nån människa som jag kunde ringa som bodde i samhället så jag slapp använda bilen. Uppfarten låg under 3 dm snö, hade inte tagit mig ut med bilen.
Tillslut kom jag på en vänlig själ som genast sa "Javisst, kom hit du bara, inga problem." Var bara att knata dit med sina saker och skölja av sig, så skönt.
Fick mig även cola, vattenmelon och the med honung. Vi satt och pratade om allt och ingenting i flera timmar, hade så himla trevligt att jag helt glömde bort tiden. Var skönt att få skratta igen efter all panik och hjälplöshet man kännt under kvällen.
Vet inte hur många gånger jag tackade honom under den tiden heller, minst 10 i alla fall.

Så i morgon blir det ett samtal till vaktmästaren det första jag vaknar och sen får dom pallra sig hit och laga min dusch!
Hängt upp några lyktor nu ikväll också, det tog ungefär 1 år innan jag kom på vars jag ville ha dom.. men bättre sent än aldrig va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback