Skor!

Har idag under min lunchrast, hastigt och lustigt, köpt mig ett par nya skor.
Har haft några tankar om det bara för någon dag sedan, hade nämligen inte några bra skor att ha på mig till det kommande bröllopet.
Men nu är outfiten komplett, nu ska jag bara fundera på hur jag ska sminka sig och hur jag ska fixa till håret.. får nog fundera lite extra på det, förhoppningsvis så kommer jag fram till en bra lösning. Det brukar för det mesta lösa sig tillslut.
Skorna jag införskaffade idag, blev bara 360 kr. Hade så tur att jag fick 25% rabatt på dem, sånt gillas!

Här kommer några bilder på mina "finskor", gillar vissa mer än andra och några av dom är en pina at gå i. Men att dom är tillräckligt snygga så att jag kan uthärda smärtan och eventuella skavsår.
Har en förkärlek till kilklackar, snyggt men framför allt mycket lättare att gå i. Skulle vara onödigt att stuka fötter bara för att vara fin, nån måtta får det ändå vara..
Så, håll till godo:
Har faktiskt hyfsat många finskor, men tyvärr så hittar jag allt för tillfällen att kunna använda dem.
På sommaren brukar jag använda de bruna, remmade kilklacksskorna. Luftiga och svala. Tyvärr är blir det inte allt för skönt att gå längre promenader med dem, men det är nog inte tanken heller att man ska göra...

Läste ut Mockingjay igår, var mycket bra!
Det bästa med böckerna är att dom inte är allt för förutsägbara. Visst själva storyn går ungefär som man tänkt sig, men helt plötsligt händer det nåt helt oväntat och man står där med skägget i brevlådan.
Mycket bra böcker, som jag säkert kommer att läsa en gång till, så bra tycker jag faktiskt att dom var!

Vet bara inte riktigt vad jag ska läsa nu. Kanske fortsätta att läsa Arvtagaren (Christopher Paolini),jag har inte hunnit speciellt långt i den än, 140 sidor, så det är en massa läsning kvar på den.
Problemet är bara att den är så tung, viktmässigt det vill säga, inte att den är svårläst.
Är inte så rolig att ligga och läsa den i sängen, man är mer eller mindre tvungen att sitta för att kunna läsa den.
Den jag har är en inbunden bok på 905 sidor, hade varit underbart om jag hade haft den i pocketform.
Men man kan ju inte alltid få det som man vill... hur skulle världen då se ut?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback