Snöstorm

Inatt har jag inte sovit någonting! Låg och snurrade hela natten och blev bara mer och mer irriterad.
Så tillslut gav jag helt enkelt upp, klockan var ca 05:30 då, jag skulle ändå göra mig klar för att fara till jobbet så jag började bara lite tidigare.
Vet dock inte vart tiden tog vägen för jag var på jobbet 06:55, lite för sent enligt mitt eget tycke. Jag är gärna på jobbet ungefär 15 minuter innan jag börjar för att jag ska hinna dricka en kopp kaffe i lugn och ro innan man får rapporten för natten.
Men det har gått riktigt bra att jobba trots allt, tiden gick mycket fortare än vad jag trodde, helt plötsligt var det dax att gå hem.

Fick en trevlig överraskning då jag öppnade skåpet i omklädningsrummet i morse, där hade jag fått ett pussel och 3 svarta julgransbollar av en arbetskamrat. Har tydligen varit så snäll att jag förtjänat en present :)

Investerat i nya täckbyxor också, fick laga mina gamla idag innan jag gick på jobbet, så det var nog på tiden. Blev ett par i ceriserosa. Riktigt fina och inte allt för dyra, lite roligare med en annan färg än det ständiga svarta som jag alltid annars har på mig.

När jag kom hem så fick jag skotta fram dörren och bron innan jag kunde ta mig in. Tog ungefär 30 minuter och jag var sjöblöt i svett då jag äntligen var klar. Så tung snö det var!
Har hunnit snöa en hel del idag och det blåser ganska ordentligt, så det driver en massa snö i alla vinklar och vrån.
Men det är bra träning och det skulle inte förvåna mig om jag får träningsvärk i morgon.
Skulle vara lite skönt med träningsvärk, längesedan jag gjorde något att jag kännt av det dagen efter. Då vet man i alla fall att det tagit på ordentligt.

Nu har jag tagit mig en dusch och krupit in i min svarta lurviga Zipperall och ska försöka ge mig på mitt nya fina pussel. Blev jätteglad för det! Ibland behövs det inte så mycket för att man ska bli lycklig, det är dom små sakerna som gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback