Mera semester :)

Följde med syrran och barnen till pappas sambos stuga, levde det ljuva semesterlivet och njöt av värmen, solen och blåsten. Började direkt med att gå ner till stranden och doppa fötterna i havet. Underbart vackert, man blir alldeles varm i själen.
Var ändå ganska varmt i havet, men något dopp för min del blev det inte. Men barnen var modigare och badade. Deras mesiga moster tordes inte gå djupare än att det kom vatten upp till knäna.
Fika och lite mera bus och sol på altanen. Vattenlekar och nersprutning av fötter och min rygg. Roade sig själva gjorde dom väldigt bra.
Själv låg jag på altanen i solstolen eller på en dyna och sög åt mig alla solminuter som jag bara kunde. Noga med att smöja in mig, ville inte bränna mig!
Pappa grillade och bjöd på havets läckerheter...
Dvs. Fläskfilé
Mycket gott även denna gång. Inte varje dag man får stå på strandkanten med havet som granne och grilla heller. 
Efter maten blev det filmtittning och sedan tidigt isäng. Hade inte sovit en blund natten före och blev uppriktigt glad då systerdottern kom och tog mig i handen och sa att vi skulle lägga oss kl 20. Somnade ganska fort också.
Men innan vi tog oss isäng så roade jag och systerdottern oss med att ta kort på varandra. Man var tvungen att göra en grimas, ska bjuda på ett av kvällens alla kort. Blev ett 30-tal sådanna.
Idag blåste det som bara den då vi vaknade och värmen hade försvunnit från sovstugan.
Sedan kom regnet. Åt frukost, lunch och fikade innan vi brummade tillbaka hem igen. 
Lyckades köra vilse!
Vet inte hur vi lyckas hitta dit utan problem men att inte hitta tillbaka ut igen. En skicklighet tydligen både jag och syrran delar på i alla fall. 
Tur det finns mobiler och snälla vägvisare som leder oss tillbaka på rätt väg igen. Tack tack! 
Hade mycket trevligt!

Kommentarer
Postat av: LORISSA

UNDERBARA FOTON, jobbigt att köra vilse dock :O

sv: åh, jag vet inte... jag håller god min, Erik förtjänar att jobba och visst går det bra. Jag kan ju skriva examensarbete på distans om jag saknar ihjäl mig ^^ Dessutom ska vi behålla lägenheten, så det känns lite mer som "varannan-vecko-pendling" än att flytta isär.

Nog klarar man sådant... det är ju typ som att ens karl ligger i lumpen. Det går snabbt.

2012-07-11 @ 14:12:20
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback