Baka, baka liten kaka

Jobbat hela dagen och handlade på lunchen. Ska lägga in en minnesanteckning till mig själv:
Handla inte så tunga saker då du ska gå hela vägen hem!!
Bar ryggsäcken på magen sista biten för att skona axlarna, fick jag en liten aning om hur det är att vara gravid. Lite läskigt att inte kunna se fötterna då det är halkigt och slask ute. Töat som tusan idag, var blöt upp efter hela vaden då jag väl var hemma igen.

Bakat ett vit Chokladkaka som arbetskamraterna ska få smaka på i morgon. Väntar bara på att den ska kallna så att jag kan lägga dit toppingen. Är ungefär som en kladdkaka i konsistensen så det kan bli intressant att se vad dom tycker.
Aldrig smakat den innan och är inte så mycket för sötsaker, men vad tusan, why not? Är lite lime i både kakan och toppingen så det är nog bra med lite syrlighet mitt i det söta. Den såg då god ut på bilden i alla fall.

Ska gå och nagga lite med saxen i håret, får se om det slutar med snagg eller en någolunda vettig frisyr. Är så urbota less på håret nu och det är nött till tusen. Fast får väl skylla mig lite själv då jag håller på att färgar det hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback