Dagens goda gärning

Hjälpte en okänd (för mig i alla fall) äldre dam med hennes spark idag, dom hade sandat gångvägen och hon såg ut att ha lite problem där hon stod. Så jag erbjöd mig att bära hennes spark dit hon skulle och hon tackade ja.
Tur att hon inte skulle så långt eftersom jag även fick stötta upp henne samtidigt. Men hon blev nog både lite paff och glad över hjälpen. Känns skönt att man gjort nått gott idag!

På tal om gott så har jag även bakat arraksbollar. Vaknade jättetidigt och hade ingenting att göra.
Sov i princip bort hela gårdagen så ville göra något vettigt av min tid. Var igår vaken mellan 10-16, somnade igen och vaknade vid midnatt och var vaken till 04.30-isch. Men idag är jag utvilat, konstigt vore väl annat!?
Blev lite väl mjuka.. med goda! Så nu har jag frysen full med gosaker. Funderar på att göra muffins också då jag ändå är igång. Hallonmuffins borde väl vara gott?

Suttit ute i solen en timme och läst också, oj vad solen värmer! Men inte så pass att man inte kan sitta ute utan täckbyxor. Blev lite väl kall om benen så fick gå in igen.
Men om jag inte misstagit mig helt så ska det vara fint väder även i morgon, då blir det ut i solen igen. Fräknarna frodas på näsan och Pyret latar sig inomhus. Vi har det ganska bra här med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback