Das byrå

Är lite piggare idag, inte alls lika nere som jag var igår. Så det är ju bra.
Men att jag ska vara mitt gamla vanliga glada jag idag, nä det är nog att överdriva. Men är på bättringsvägen i alla fall.

Målade det andra varvet på byrån, han knappt genom dörren innan jag ryckte åt mig penseln. Jag gillar verkligen att måla! Förarbetet kan jag gärna vara utan, men måla, JA TACK!
Efter första varvet, där ser man också den rosa/skära orginalfärgen inuti.

På grund av platsbrist så spred jag ut byrån över hela lägenheten:
Pyret inspekterar min låd-limning i köket. Man-tager-vad-man-haver som tyngder..
(Stökigt det var i köket, sorry)
Såhär ser den ut för tillfället, fortfarande blöt i färgen, men så fin!
Ska måla ett varv till på lådorna men sedan är den klar att börja anvädas. Står här och tar en massa plats i väntan på att färgen ska torka.
Förstörde även ett par byxor, eller långkalsonger, då jag målade. Alldeles för lite plats och för mycket byrå att måla. Backade in i en av lådorna vid ett tillfälle, not nice.
Men så länge soffan och dom andra möblerna klarar sig så är det ju bra.

Nu ska jag slå ihjäl en timme i väntan på att syrran ska sluta på jobbet. Ska nog stödvila på soffan en stund, tycker jag att jag förtjänat. Jobbat hela dagen och målat 2 timmar, lite vila kan nog vara bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback