Närkontakt

Hade en väldigt trevlig kväll/natt igår.
Först blev det kalas, systerdotterns försenade kalas. Fick man både tårta, mackor och det jag hade bakat. Man var så mätt att man knappt orkade stå på benen.
Efter kalaset blev det hem lite snabbt och byta om, vi skulle till Ske-å och dansa! Disco på Allstar.
Så Syrran som var en så utmärkt chafför kom och hämtade upp mig. Tyvärr så ville inte bilen att jag skulle lägga mina saker i bakluckan, så den attakerade mig! Började alltså min utekväll med ett jack i pannan.
På väg till stan upptäckte jag till min förtjusning att Jonas skulle ut på samma ställe! Blev det dans med både brudarna och Jonas, vilken kanonkväll!
Åt på krysset efteråt där jag höll på att hamna under ett slagsmål, de som slogs lutade sig över mig. Fast så orolig var jag inte, kännde som bara ett lätt tryck på axeln.
Ibland är det bra att man är liten och kan krypa ihop till nästan ingenting.
Slagsmålet redde nog ut sig tillslut, polisen var där men for igen ganska fort.
Sov över i ske-å, där fick jag sova brevid Jonas igen, var alldeles för längesen vi sågs.

Tog sovmorgon och såg lite av vasaloppet som dom åkte idag. Mer tv och slapp på soffan innan jag skulle ta bussen hem. Åt på pizzerian till middag och kom hem bara för en liten stund sedan.
Jättehärligt väder idag med, fastän jag inte hunnit vara ute så mycket, blev då jag tog powerwalken till bussen.
Men en trevlig gårkväll och en trevlig dag.
Synd bara att jag skulle dras med ett jack i pannan, öm är jag också. Men det går över, förr eller senare. Skar för övrig även upp min tumme på mitt nitbälte jag hade under kvällen. Vissa dagar ska man nog klä in sig i skumplast och stanna i sängen.
Nu blir det en varm dusch och sen se lite tv. Upp tidigt i morgon och vara piggelin på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback