Aha!

Har gjort en otrolig upptäckt. Eller så fantastisk är den inte, en upptäckt ändå.

För 2 dagar sedan så fick Pyret för sig att det var spöken/monster i vardagsrummet och vägrade gå ut från sovrummet på hela den kvällen. Kunde absolut inte förstå varför. Det var tyst, jag satt stilla och det var ingen som hälsade på. Inget som hon kunde vara rädd för tyckte jag.

Igår tog jag på mig "kattröjan" igen och drog på mig huvan precis innan jag skulle åka iväg till jobbet.
förstod jag vad det var som hon inte gillade.
Hon reste ragg, fräste och sprang och gömde sig. Hon är livrädd för öronen på huvan!
Vi hann bli vänner igen innan jag åkte, vilket jag är mycket glad för.
Ja, bara inse sanningen, jag kommer från och med nu aldrig ta på mig huvan hemma sålänge Pyret är i närheten.
Lite synd, men plåga katten eller vara lite fåfäng... lätt val. Katten går före.
Var förbi gummiverkstan i morse då jag slutade. I morgon är jag inbokad och ska jag byta de sommardäck som är nötta. Kommer att svida lite i börsen, men säkerheten framför allt.

Nu ska jag göra allt för att hålla mig vaken! Ska försöka vända om dygnet lite, inte bra att ständigt vara vaken på nätterna. Är nu långledig och ska försöka få en mer eller mindre "normal" dygnsrytm igen. Behöver nog alla lycka till jag kan få.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback