Torsdagsnöje

Satt och kände att jag ville göra någonting. Tänkte först dra fram symaskinen och trassla med trådar men kom på att jag faktiskt inte är så duktig på det. Så det projektet övergav jag väldigt fort.
Men jag ville skapa något och kom på att det var längesedan jag målade nåt. Var lite rädd att oljefärgerna skulle ha torkat ihop sedan sist, men tack och lov så var det liv i dom fortfarande.
Denna gång blev det en Alv (Är då tanken att det ska vara i alla fall) på fri hand.
Blev rätt så nöjd med tanke på att jag absolut inte har tålamod att vänta till färgen torkat innan man ska lägga på nästa lager. Munnen är lite sne ser jag nu, men kan ju inte få allt här i världen!
Blev över en massa färg efter att den var färdig så då fick penseln göra lite vad den ville till nästa tavla:
Om den blev snygg vette falen, men nu är det gjord i alla fall.
Dom ligger nu på tork i bokhyllan.
Måste inhandla fler dukar så det finns hemma ifall jag åker på en till sånhär kreativ kväll. Kul och ett väldigt bra tidsfördriv.
Så bra att jag glömt bort att äta middag, men det ska åtgärdas på momangen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback