Home sweet home

Ja, har åter landat här hemma efter drygt 1 vecka i Stockholm. Är som vanligt sjukt duktig på att uppdatera vad som hänt, men jag har haft annat för mig än sitta framför datorn och skriva. Som att ligga i soffan och se film t.ex. ;)
 
Har hunnit hälsa på syster i Uppsala en sväng på lördagen. Gick på en Konstutställning, med tema samlare. Trodde det skulle vara lite mer extremt än vad det var, lite besviken på fotoutställningen som bestod av 6-7 tavlor, hade fått för mig att den skulle vara större än så.
En man hade ritat av alla byggnader han gått in i, var en sjuh****tes massa byggnader! Lite roligt att han varit ganska mycket i Jokkmokk. Kommer inte ihåg var han var ifrån, USA kanske?
Efter utställningen gick vi hem till syster i regnet och spelade ett parti Settlers och åt Tacos. Mycket trevligt och god mat, fick vin till maten så lite glad i hatten var jag nog då vi skulle hem. Fick se slutet på Dagissnuten också, asbra film :)
Fick mysa, eller mest prata, med deras nya katt, BalooMycket pratglad är han!
Sen har det inte hänt så mycket utöver det vanliga, lagat en massa mat till Jonas. Eller jo, vi blev bjudna på middag på Söndagen också. Jonas bror bjöd in oss på en god, men väldigt stark Chili/bön/kött-gryta. Fick efterrätt på det också, trevlig kväll det med :)
 
Nu idag så var jag tvungen att säga hej då till Jonas för den här gången. Lite vemodigt men det gick faktiskt lättare det här gången, nu då jag vet att jag ska ner om en månad igen.
Måste tyvärr erkänna att Stockholm inte alls är så farligt att bo i, bara man håller sig borta från storstan. Men om jag vill vara där på heltid sitter lite långt inne, men den som lever får se, jag kanske sitter där om ett år?
Köpt nya örhängen, bytte ut krokarna till silverkrokar så nu kan jag faktiskt ha dom. Nickelallergiker som jag är, en väligt känslig sådan också.
Ugglor! Hur söta som helst, fast lite tunga.. men någon gång ska jag ha dom, nästa gång jag är på fest kanske? När nu det blir?
 
Pyret prata hårt med mig då jag kom hem, men gosade massor! Tror hon saknat mig, vilket är trevligt, för jag har saknat henne också. Tur man har någon som välkomnar en hem, man blir genast så mycket gladare. 
Har packat upp resväskan för den här gången, hade inte alls så mycket extra med mig hem. Örhängena och en tröja är allt jag köpt, till mig själv i alla fall.
Jonas fick sin födelsedagspresent lite tidigt av mig, fast han fick bestämma själv. Hinner inte riktigt uppvakta honom då jag åker ner nästa gång. Då är det faktiskt systers tur att firas, 30 år! Inte illa det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback