Höst

Idag är det höst, grått fast inte allt för kallt.
Snöade hemma då jag åkte iväg, men här i Vällingby är det fortfarande kvar gröna löv på vissa träd. Andra fäller färgglada löv i stora högar.
Fast det gör inte så mycket, då jag väl hittar en lövhög spritter det i kroppen och jag blir 5 år igen. Sparka i lövhögen gör mig gott, jag blir riktigt lycklig en stund!
Var ute och gick i Stockholm igår och förirrade mig bort till Globen, inte för att det var meningen men det var lite roligt att bara snubbla över den.
2 timmar var jag ute innan det började att regna. Då blev det åka tillbaka till lägenheten och vänta ut klockan, Jonas var nämligen på arbetet. Men solen var framme en stund på förmiddagen och det var riktigt varmt och skönt där ett tag.
Annars så har jag inte gjort så mycket speciellt förutom att krama om Jonas ordentligt. Blev så glad då han mötte upp mig i måndags. 
 
Suttit och tittat då Jonas spelat ett spel, Dark Souls, mycket välgjort spel men verkar hemskt svårt. Har en jättehäftig karaktär där, ser nästan ut som ringvålnaderna i Lord of the rings. Försökte rita den men den blev inte alls lika häftig eller snygg. Fast ett bra tidsfördriv var det i alla fall :)
Har nu kokat mig en kopp kaffe och ska lägga mig och se en film innan jag ska gå och handla middag, fläskpannkaka. Jonas slutar sent ikväll, då ska han slippa laga mat.
Är det inte väldigt skönt att komma hem till ett dukat bord?
Jag tycker det i alla fall, slippa laga mat det första man kommer hem. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback