Sömnbrist och abstinens

Idag är den första dagen i mitt förhoppningvis numera snusfria liv! Pepp!!
 
Förutsättningarna kunde ha varit bättre, har sovit väldigt dåligt de senaste dagarna. Vaknat 1 gång i timmen och sovit 15 minuter varje timme.. Förmodligen så är det abstinensen som kickat in ordentligt och gör sömnen orolig. 
Men humöret är fortfarande på topp, fastän jag kan vara/bli lite stirrig ibland. 
Tur att Pyret myser och lugnar ner mig.
 
Har varit riktigt stolt över mig själv gällande min nedtrappning som jag haft. De 2 nätter jag jobbat så har jag bara tagit jag bara 3 snusar/natt. Men tanke på att det brukade användas 12-14 snusar/natt innan så har det varit lite av en prestation från min sida. 
Tänkte nu använda mina lediga dagar med att vara en nikotinhäxa alldeles för mig själv i min lägenhet utan att blanda in andra personer. Vet att jag kan bli lite sur och tvär.
Så förhoppningsvis så kommer jag tillbaka på jobbet fredagkväll och är snälla och vanliga Hea igen. 
 
Kanske inte så intressant inlägg för de som aldrig behövt sluta med nikotin eller inte heller haft abstinens. Men som sagt, jag skriver för att kunna gå tillbaka och peppa mig själv för att jag varit duktig och få motivationen att fortsätta med det snusfria livet. 
 
Nu ska jag strax över till syster och få mat, riktigt skönt att man bor på samma gata!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback