Drama!

Lånade Troja igår och skulle ta mig en promenad på timmarna mellan arbetspassen. Promenaden gick bra förutom att jag lyckades göra illa mig i handen.
Gjorde inte alls ont då jag gick till jobbet men efter en timme ungefär kunde jag inte använda handen alls! Tyckte synd om mina arbetsskamrater som fick hjälpa även mig när jag skulle hjälpa de boende. 
Bestämde mig för att ringa och boka tid på sjukan idag då jag vaknade. 
 
Efter många om och men, tog jag mig till sjukan och de skickade en remiss till röntgen i Skellefteå. Toppen! Var det jag hade hoppats på!
Syrran skjutsade dit mig och satt och väntade med mig efter jag fått ta några bilder. 
Tack och lov så var det inget som var brutet, fastän det känns som det. Efteråt så slapp nog den mentala spärren lite, därmed försvann lite av smärtan också. 
Jag och syster gjorde då staden osäker och nu har jag fyllt på förrådet med kattsand så Pyret klarar sig ett tag till.
 
Har fortfarande ont i handleden och kan inte lyfta något med den eller vrida den. Har ingen kraft att hålla i något heller. Men, jag kan använda mig av tummen igen! Det går framåt!
Disken får ligga i diskhon i några dagar till, kan inte hålla i diskborsten än. 
Synd att jag ska vara så förbajjat högerhänt! Kan inte göra mycket med vänster hand..
 
Har sjukskrivit mig i veckan så jag kan vila upp den ordentligt. Känns rätt dumt att inte gå dit, men det är nog ännu dummare att jobba om man inte klarar av sköta det.
Trist att inte få vara där, men det är nog bättre att vara hemma tills jag kan använda mig av handen ordentligt, eller i alla fall hjälpligt. Förhoppninsvis så är handleden sina vanliga glada jag nästa vecka igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback