Duktig

Jag gjorde klart sockarna till hunden igår, efter mycket om och men. (Lite svärande och stönade också)
Men dom blev klara, alldeles lagom tills simhallen öppnade för motionsimmet! 
Min gamla trogna symaskin! Kunde för allt i världen inte få fram vanligt sick-sack söm så det blev nån annan snygg söm. En av knapparna har visst fastnat..
Sockarna, simpla men dom fungerar. Ska förhoppningsvis passa och inte ramla av då hunder springer i full galopp. Ska bli spännande att prova dom ikväll då ägaren till hunden så vänligt bjudit in mig på melodifestivalkväll hemma hos henne, trevligt :)
 
Så, åter till simningen. Gick i -20 graders kyla upp till simhallen och tog mig några längder där. Vet inte hur många, räknade inte. Men 20-25 minuter högaktivt simmande var allt jag orkade, då fick jag ordentlig huvudvärk och var tvungen att kliva upp. Satt i bastun en stund och sen gick jag hem. 
Somnade fort igår, hann inte ens se färdigt filmen som gick på tv. Att simma tar mycket på krafterna, speciellt då man inte har någon kondition kvar. Men roligt var det! 
Min gamla simtränare tyckte att jag måste ha haft en mycket bra lärare, så tekniken sitter då kvar, det är alltid nåt.
Vägrar visa en baddräktsbild på mig själv, så detta var efteråt, klädd och klar.
 
Vaknade tidigt i morse alldeles av mig själv, vilket inte tillhör vanligheterna. Känner ingen träningsvärk och vill göra något mer! Träna är ju roligt, inte allt för hög dos och inte allt för länge. Lagom är bäst va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback