Facepaint

Kunde inte sova igår, låg vaken och irriterade mig på ett ljud som lät, fram till kl 03 inatt och då kunde jag äntligen kunde slappna av så pass att jag kunde sova. 
Men det är ju sådär. Börjar man irritera sig på ett ljud/grej så går det inte koppla bort, hur mycket man än vill det.
 
Så under den tiden jag var vaken så flög det något kreativt i mig, jag ville måla. Ville göra något av frustrationen jag hade i mig. Det som var närmast till hands att måla på var mitt egna ansikte.
Eyeliner, guldfärg (ögonskugga?) och lipliner. Tog längre tid än vad jag trodde och den växte och blev större än vad jag hade tänkte mig för början. 
Men roligt var det och jag slutade till och med höra ljuden medans jag höll på. Tycker det blev lite läckert i alla fall. Har en släng av Phantom of the Opera över sig.
 
Nu snart bär det iväg på jobbet, är lite trött efter den korta nattens sömn, men jag är peppad. Får väl dricka en kopp kaffe så är jag snart på G igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback