Linser

Nya linser beställda till ögat, kommer jag snart kunna se bra i ett halvår till. 
Mina glasögonen lever verkligen på övertid, ser rätt så bra i dom men måste skruva fast öronskalmarna hela tiden för att dom inte ska ramla av.
Linsen jag äger nu fungerar, men den lever också på övertid. Så: Hej då 600 spänn och hej Syn!
Borde boka tid hos en optiker och fixa nya glasögon, men det är så förbajjat dyrt! Mina förra glasögon gick på 2500 kr och då var det billiga bågar och dyra glas. Har inte ens styrka på det högra ögat, så det var väl det vänstra glaset som var svindyrt. 1800 spänn för en plastbit, otroligt...
Okej, det kanske inte ens låter dyrt, men måste man byta ofta så blir det dyrt i längden. Jag kanske bara är snål.
 
Men det är ett nödvändigt ont det också, vill jag kunna se, så måste jag ju. Eller så sätter jag en lapp för ena ögat och lever som enögd.. Var bara tvungen att få klaga av mig lite. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback