Pyret kan också!

Satt i godan ro vid datorn och tittade på en film. Tydligen ville Pyret också se för hon satte sig rakt framför skärmen och blockade den totalt från min syn. 
Det roliga är att hon verkligen ser också, jagar det som är på tvn/skärmen och kan bli så inne i det att hon inte märker att jag är i närheten längre. 
Fick böja mig runt och hon godtog att jag jag tittade brevid henne en liten stund i alla fall. Länge nog för att jag skulle hinna ta ett kort på oss båda. 
Nu har hon skuttat iväg och började leka med hennes leksaker på golvet. Ja livet som katt måste vara rätt så underbart, sova 20 timmar/dygn och under den vakna tiden är det gos, mat och lek som gäller.
Man flyttar heller inte på en katt, man går runt den, eller sätter sig på en ledig plats.
Vill nog vara katt i mitt nästa liv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback