Rock on!

Sitter och lyssnar lite på Melodifestivalen, kan inte säga att jag gillar någon låt speciellt mycket. Men det är ju från Skellefteå ikväll så man måste ju se lite och förundras. 
Det som känns lite irriterande är att jag hör grannens tv genom väggen. Brummande bas och vi ser inte ens på samma program.
Det är sånna här gånger jag inte tycker om att bo i lägenhet, känns inte som man bor så privat längre. Tur att hon inte gasat fullt ös på stereon i alla fall. 
Fick ett fantastiskt tips om en huskur mot hicka idag som jag tänkte dela med mig om. 
Hade en sån fruktansvärd hicka idag och ville absolut inte äta en sked lingonsylt som tydligen ska fungera mot hicka. (vilket inte alls fungerade på mig sist)
Men ett glas kall mjölk skulle visst vara tricket.
Tänkte då: "Jo Tjenare" men tog mig ett glas. Döm till min förvåning, det fungerade!
Så hädan efter kommer jag alltid dricka mjölk då jag får hicka. Toppen!
Har halva jobbhelgen kvar, vilket känns helt sjukt eftersom den här dagen gick fort. Kommer bara att tjonga till så är morgondagen också över. Sedan är jag ledig i 2 hela dagar. 
 
Trivs jättebra med att jobba dag igen, både med de boende och med personalen. Blir så glad då jag ska jobba och jag mår bra då jag är där.
Vilket jag iofs gjorde innan då jag jobbade natt också. Men jag saknat den personliga kontakten man får med de boende då man jobbar på dagarna.
Man kan ju hoppas att dom andra (boende/personal) trivs lika bra med mig också ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback