Vi ska sy och vi ska klippa...

Fick för mig att attakera min tyghög som jag fått ärva av mamma. Det var mest fägerna som lockade och inte mönstret. Jag skulle sy gardiner!
Vilket för mig varit en omöjlig uppgift eftersom det alltid blir snett, för kort eller så blir det kaos på trådarna.
Vilket i sig är ganska intressant att jag fick MVG i ämnet syslöjd, men inte alls är speciellt duktig på att sy.
Använde mig av en färdig (köpes) gardinlängd som mall, mäta och så brukar inte fungera. (Tappar nog bort siffror på vägen..)
Sen så var det bara klippa och nåla efter bästa förmåga. Mest spännande var nog då jag skulle sy det jag nålade. Sen är det för sent, orka sprätta upp allting om man syr galet?
Men det gick bra, hände upp dom och de är en aning för korta om man ska vara riktigt noga, men det orkar jag inte vara. Passade på att sy 2 kuddfodral av resttyget också. Så nu har jag ett lite mer orage vardagsrum, vilket är awsome
 
Om jag inte berättat det redan så är orage en av mina nya favoritfärger. Blev nog mest förvånad själv över detta då allt jag äger sedan tidigare dominerats av svart, vitt, grått och i enstaka fall rött. 
Nu är det färg och åter färg som gäller, ju knalligare desta bättre.
Passade även på att plocka ner dom mörka gardinerna i resten av lägenheten också, så nu är det sommargardinerna som hänger där dom ska. 
Ja just ja, det är semester för Hea nu! Idag är det första dagen på min 4 veckor långa semester, det börjar bra!

Kommentarer
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Men åååh, tack gulligaste!!! Så glad jag blir! Fast jag tänker nog försöka spara ut det så länge jag orkar, bara för att testa vad jag trivs mest i. Jag minns ju knappt :D

2013-09-21 @ 18:22:43
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback