Thunder and knitting

Hade svårt att somna inatt, drack alldeles för mycket kaffe igår kväll och låg därför vaken fram till 06-isch i morse. Somnade tillslut och sov ca 3 timmar.
Men jag hade bestämt mig för att gymma idag och jag åkte dit, sagt och gjort. Fast om det blev så mycket resultat av det hela vet jag inte, men jag försökte i alla fall. 
Då jag kom hem igen så mullrade det i  åska! Jättemysigt tycker jag då, man får släcka all elektronik och sätta sig ner och bara ta det lugnt en stund. Sånt tycker jag om!
Spanar efter åskan, hördes bara muller, inga blixtar. 
 
Så jag satte mig ner med stickningen som jag legat efter i väldigt länge. Inte kunnat sitta stilla då det varit så fint väder och nu passade det ypperligt!
Har hunnit med nästan en hel toffel idag och då återstår bara några delar till så är även detta toffelpar färdigt för montering. 
Vet inte om det syns med har även en sticknål i håret. Orkade inte hämta ett hårband och behövde inte alla 5 stickorna samtidigt. Märkte inte att jag hade en hårsnodd runt handleden heller!
 
Så då åskan slutade att mullra åkte Tv:n på och jag har sett massor av film under tiden som jag stickat. Värmen utomhus har försvunnit och det är blött överallt. Bra dag att spendera inomhus och bara mysa. 
Fast om det blir mer stickning ikväll tror jag inte, fingrarna börjar säga ifrån efter ett tag. Stickar nog alldeles för hårt för mitt eget bästa, men vet inte hur man stickar löst. Snyggt blir det i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback