Fredag/lördag

Vaknade sent på fredagen (igår) och fick mig äntligen min sovmorgon! Cyklade ganska omgående till gymmet och köttade ursinnigt med vikter, stänger och löpband, vilket jag fått sota för idag! Träningsvärk!
Som om inte det räckte så spelade jag även en omgång badmington på eftermiddagen och tog mig senare en promenad. Oj herre jösses vad jag får skylla mig själv alltså...
Landade på brännässlor då jag kastade mig efter badmingtonbollen också, förbaskat att jag inte såg dom innan. Men, gjort är gjort. Nu kliar det bara litegrann. 
Gårdagens härliga väder, låg faktiskt stilla och läste nästan en timme medans katten var ute och jagade skalbaggar och dylikt. Benen var sjukt stumma och vaderna stenhårda. Otroligt nog så krampade dom inte. 
 
Idag vaknade jag med träningsvärk utan dess like, gått som en gammal tant med reumatisk värk i alla leder. Gå i trappor eller i uppförsbackar... ja ni kan ju tänka er. 
Spenderat större delen av dagen i mina kära hemby, Bjursele. Var och hälsade på Idas bror och sambo, där hängde vi på deras nybyggda takterass. Därifrån ser man ända hem till pappa.
Mina nya fulsnygga brillor, känns lite 3D-bio över dom. 
Hos pappa lyckades vi även träffa mina syskonbarn och blev inbjudna på middag. Hur bra var inte det?
Glasstrut och kaffe på det, hur bra som helst! Hanns även med att spela lite Vem Där? med flickorna. 
Suttit hemma hos Ida ikväll och sett Independence Day, gammal godig. Ida briljerade med hennes kunskaper om filmens alla repliker. Kunde vissa av dom, så dessa kunde vi säga i stereo!
Haft frossarkväll med popcorn, chips, ostkrokar och cola. Tror det var mest jag som frossade, inte tillräckligt dock, har en massa över. 
Så nu sitter man och är vaken lite på övertid, blicken fastnar och blir blurrig rätt ofta.
Gäsparna avlöser varandra och jag tror faktisktiskt att jag gör natt. Haft en riktigt bra dag förutom träningsvärken, men det känns då att man gjort någonting :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback