Flygfisk?

Drömde inatt att jag hade ett akvarium i min ägo. Det var fullt av fiskar och man kunde öppna akvariet i olika sektioner på sidorna.( Man kunde öppna luckorna utan att vattnet rann ut, kraftfält) Fiskarna tyckte nog att det var alldeles för överbefolkat i akvariet, så dom öppnar luckorna självmant och börjar simma utanför istället. I LUFTEN! Dessvärre kan dom bara simma ca 20 sekunder i luften innan dom behöver vatten igen. Fiskar sjunker som stenar om dom blir för torra.
 
Pyret däremot passade på att smita in och försöka fånga fiskarna som var kvar. Panikskrek på mamma som, efter lite övertalning, hjälper till att fånga upp fiskarna som rymt. Vi är tvunga att snabba på eftersom fiskarna torkar väldigt fort.
 
Har glas med vatten ståendes övarallt på mitt rum och när storasyster tar upp ett glas och frågar: Vems glas med döda fiskar är det här? så stirrar jag bara på henne och glaset.
Så klart, för många fiskar i glasen, dom har kvävts! Lyfter upp ett par glas och inspekterar förrödelsen.
Resultatet: en blöt och nöjd katt, många döda fiskar, en trött mamma och jag gråter. 
 
Vaknar mycket trött och slut 03:30. Lägger bort min ljudbok och somnar om.  
 
Inte drömt något mer inatt, men i morse blev det en annan konstig dröm då jag passade på att halvsova i väntan på att väckaren skulle ringa. Svår dröm att återberätta här, men det involverade en Grip, en prins (jag), pusselspel, tigrar och aliens. Ingen brist på fantasi i mitt huvud i alla fall!
Om jag var duktigare på att skriva så hade jag lätt fått ihop en hejdundrande fantasy! 
 
Idag står det städning på schemat. Har damråttor överallt! Kan vara att säkert tecken! 
Tack och lov slipper jag diska, men tvätta kan vara en bra grej. Känns helt ok att vara inne idag då väderleken utomhus inte är så trevlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback